EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

Újítások és tradicionális elemek

Létrehozva 2019. április 17. (szerda)

Újítások és tradicionális elemekSzűk egy hét és ismét Miskolcra érkezik a hazai ralielit. Magyarország egyik legnagyobb tradíciójával rendelkező verseny következik, hiszen a borsodi megyeszékhelyen már 25. alkalommal dübörögnek fel a motorok. A jövő hét végi versenyen lesznek jól bevált elemek, és néhány újítást is felfedezhetnek majd mindazok, akik kilátogatnak valamelyik helyszínre. Az egyik ilyen rögtön a népkerti prológon lesz, amely ugyan pénteken este sötétben zárul, mégis élvezhetővé teszi a rendező mindenki számára.

- A csúszások miatt többször belefutottuk már abba, hogy az R5-ös autók a végén már korom sötétben értek oda a salakra. Ez most is így lesz, viszont reflektorokkal megvilágítjuk a pályát és a nézőteret is – árulta el az újítást Adamovits Márk, a Hell 25. Miskolc Rallye főszervezője. – Éppen ezért egy kicsit ki toltuk a kezdést, hogy azok is odaérjenek a körversenyre, akik a délután első néhány óráját még a munkahelyükön töltik. A lebonyolítás nem változik. A Rallye2-vel kezdünk 17 óra előtt néhány perccel, majd a Historic, végül az ORC és az ORB autói érkeznek a prolgóra, természetesen csökkentő rajtszám szerint. Az élmezőny tagjai tehát bőven este nyolc után lesznek láthatóak Miskolc belvárosában.

Adamovits Márk azt is elárulta, hogy a beérkezett nevezések alapján a futamon résztvevő párosok száma megközelíti az egri szezonnyitó mezőnyét. Az ORB-ben és az ORC-ben 72, a Rallye2-ben 56, a Historicban pedig 14 egység adta le indulási szándékát. Az előfutókkal együtt másfélszáz autó vág neki a népkerti körversenynek, valamint a másnapi gyorsasági szakasznak. Ugyancsak újításnak számít a verseny központja, és szervizparkja, amely a DVTK-stadionban lesz, és az is érdekesség, hogy valamennyi gyorsaságit a szombati napon bonyolítják le.

- Manapság már nem feltétlen az útvonal kijelölése jelenti a legnagyobb nehézséget, sokkal inkább a megfelelő méretű szervizpark, valamint a színvonalas kiszolgálóhelyiségek megtalálása - folytatta Adamovits Márk. – Éppen ezért hálásak vagyunk, hogy a DVTK igazi partnerünké vált, hiszen az új stadion és a környéke minden szempontból alkalmas erre a célra. Ráadásul innen etap útvonalon nincs messze az első gyorsasági, ez pedig a versenyzők szempontjából lényeges. Valóban egy napra korlátozódik a Hell 25. Miskolc Rallye. Egyrészt azért, mert vasárnap a Hungaroringen tartják a WTCR magyarországi hétvégjének fő napját, így pedig az autósport kedvelő akár mindkét eseményen részt tudnak venni. Másrészt igyekszünk felkészíteni a magyar ralisokat az őszi feladatokra, hiszen az ERC versenynaptárba bekerült Nyíregyháza Rallye-n (amelynek a szakaszait a Zemplénben bonyolítják le – a szerk.) napi szinten vár ekkora táv a párosokra. Egy kicsit mos Miskolcon ezt is modellezhetjük.

A Hell 25. Miskolc Rallye-t tehát április 26-án és 27-én rendezik meg. A pénteki prológ után szombaton a mért szakaszok következnek. Sorrendben a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt, majd a Garadna – Mályinka (nézők elől elzárt szakasz), a Sáta – Sajómercse, végül a Parasznya – Lyukóbánya közötti aszfaltos pályán lesz látható a mezőny. Az ORB-s, ORC-s, valamint a Historicos egységek ezt a kört háromszor, a Rallye 2-esek kétszer teljesítik majd. A díjkiosztó ünnepséget szombaton este a DVTK stadionnál tartják meg.