HELL 23. Miskolc Rallye

Szerteágazó a munkája

Létrehozva 2017. március 19. (vasárnap)

Juhász IstvánA hazai rallysportban nem sokan mondhatják el magukról, hogy ilyen összetett feladatuk van, az évtizedek alatt szinte minden szegletéből megismerte, rálátást nyert szeretett szakágára. Juhász István hosszú éveket húzott le navigátorként, volt csapatvezető, sportbíró, majd vezető sportbíró, de több esetben a rendezvények sikeres lebonyolításáért is fáradozott. Az autóban ülve a legsikeresebb éve a 2009-es volt, amikor Hadik Andrást segítve megnyerték az ORB-t, de szép éveket töltött el Juhász Csaba és Spitzmüller Csaba társaként is.

- Kimondani is szörnyű, több mint huszonöt éve vagyok jelen a raliban – tekintett vissza a kezdetekre Juhász István. – 1991-ben kezdtem navigátorként, majd volt egy kis kihagyás, de a kilencvenes évek végén már Rallye2-es licencem volt. Ezzel párhuzamosan folyamatosan dolgoztam sportbíróként, mert én is a kispénzű versenyzők közé tartoztam, ritkán volt arra lehetőség, hogy egy teljes szezonon keresztül bent üljek a versenyautóban. A 2000-es években egy másik időszakot éltem meg, Juhász Csabival, majd Hadik Andrissal eredményesen szerepeltünk, a magyar bajnoki cím után pedig még Spitzmüller Csabának is diktáltam az itinert. A vele töltött éves sajnos nagyon pechesen alakult.

Ezután Juhász Istvánt rallys munkája egyre inkább a pálya szélére és mindennapos ügyintézés irányába terelte. Dolgozott csapatvezetőként, vezető sportbíróként, de több feltörekvő fiatalt igyekszik menedzselni, segítséget nyújtani a pályafutásuk első szakaszában.

- Elég sötéten látom az utánpótlás helyzetét, sajnos nem tolongnak a huszonéves fiatalok a rajtvonal mögött – folytatta Juhász István. – Kisubival és Csigollyal hosszú ideje együtt dolgozunk, idén pedig Adamovits Márkkal miskolci és ózdi rendezővel közösen igyekszünk Riskó Dánielt felkarolni. Ő most a Rallye2-ben igyekszik bontogatni a szárnyait, de sajnos nagyon kevés a hozzá hasonló fiatal tehetség.

Juhász István alkalmanként még beszáll a navigátor székbe: itthon nem, de néhány külföldi versenyen Juhász Csaba oldalán képviseli a magyar színeket. Idén május végétől lesz lehetőségük indulni szlovén, horvát, esetleg németországi futamokon. Előtte azonban a MARB-hétvégéken és a magyar bajnoki futamokon is bokros teendői lesznek.

- A sportbírói képzéssel, új vezetők kinevelésével is foglalkozunk, ezt a munkát közösen végezzük Kolencsikné Gál Melinda – avatott be a részletekbe Juhász István. – Tóth Péter és Horváth László már megszerezte a részlegvezetői minősítést, valamelyikük ott lesz mellettem a miskolci prológon, hogy tovább tanuljon, a versenyen pedig a vezetőbíró mellett fognak ténykedni. Én a szombati napon a pályák készültségét, a sportbírók kitelepülését, az egyéb biztonsági feltételek végrehajtását fogom ellenőrizni, vasárnap pedig a kánói gyorsaságit vezetem majd. Nagyon szeretem ezt a munkát, alig van idő, amit otthon töltünk. Egész évünket a versenynaptár határozza meg, de örülök, hogy ilyen szinten számítanak a munkámra.